Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Aurelie Site Admin
Geregistreerd op: 07 Jan 2010 Berichten: 20
|
Geplaatst: 20-01-2010 13:34:13 Onderwerp: Natuurbeheer |
|
|
|
Kan iemand mij vertellen wat we moeten kennen van de laatste artikels (na pg 30) van Natuurbeheer?
merci.. |
|
Terug naar boven |
|
|
Ritchie
Geregistreerd op: 07 Jan 2010 Berichten: 21 Woonplaats: Oostende, kot @ Heusden
|
Geplaatst: 20-01-2010 14:57:11 Onderwerp: |
|
|
|
Herintroductie van dassen: Hoe kan je een kunstmatige burcht bouwen? Op welke afstand van elkaar en welke dieren.
De bever : Niet kennen
EDIT: Nieuwe vegetatiebesluit ...:3 niveau's, vergunningen, meldingsplicht, wat is verboden
Verbindingen voor plant en dier: Loopkevers verbindingszone < 100 meter anders voorplantingshabitat voorzien, te smalle verbindingstroken en gevolgen ervan, verbindingsbaan minimum 10 meter,... en de rest:p
Registereren van het gebruik van faunapassages: 3 methodieken en waarschijnlijk ook voor- en nadelen ervan, Kweetniet wat we van die inktprenten moeten kennen...
Zeldzame planten in het nauw: problemen van kleine populaties: Waarmee rekening houden bij zeldzame populaties., ...
Behoud van zeldzame plantensoorten in kleine landschapselementen: ??? geen idee
Aanvullen wie kan aub
En euh voor die geschiedenis op de eerste pagina's, is het toch enkel vanaf 1990 tot nu dat we moeten kennen è? dus vanaf pagina 7 ??
Laatst aangepast door Ritchie op 20-01-2010 18:45:36; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Aurelie Site Admin
Geregistreerd op: 07 Jan 2010 Berichten: 20
|
Geplaatst: 20-01-2010 15:09:57 Onderwerp: |
|
|
|
ja vanaf jaren '90 |
|
Terug naar boven |
|
|
Aurelie Site Admin
Geregistreerd op: 07 Jan 2010 Berichten: 20
|
Geplaatst: 20-01-2010 16:16:17 Onderwerp: |
|
|
|
Misschien stom vraagske maar kan iemand 2.3.1 Wetenschappelijke motieven eens met wat minder moeilijke woorden uitleggen?
De examens hebben mijn denkvermogen aangetast en tlukt nie om het beetje eenvoudiger te formuleren...
danke schön... |
|
Terug naar boven |
|
|
Ritchie
Geregistreerd op: 07 Jan 2010 Berichten: 21 Woonplaats: Oostende, kot @ Heusden
|
Geplaatst: 20-01-2010 17:15:23 Onderwerp: |
|
|
|
oke zeker gen stomme vraag, snapte er ook de ballen van zoals het in de cursus is 'geschreven'. Niet uitgelegd dus.
Wetenschappelijke motieven:
-> regulatiefunctie: kringlopen in de natuur blijven altijd geregeld/in evenwicht
-> genetische reserves: diversiteit behouden, genetisch materiaal die weg is kan je niet terugbrengen..
->laboratoriumfunctie: ? Volgens mij wordt er bedoeld: de natuur observeren vb op microscopisch vlak, het het omgaat of reageert met ziektes, plagen, andere problemen.
->Pedagogische functie: Informatie over aanwezige soorten, mogelijkheid om de herkomst te weten.
Dat is maar het geen wat ik zou zeggen of tenminste kan vinden op 'the www'
Aanvullen mag altijd, ook op wat je moet kennen van die teksten
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
|
|
|
|